CressToday de nieuwe manier om thuis cressen te telen

0

Na bijna twee jaar onderzoeken, brainstormen, ontwerpen en testen presenteert Toon Roozen een nieuwe manier om aan een gezonder voedingspatroon te werken: CressToday.

 

Tijdens het laatste jaar volgde de student Product Design het Urban Technology onderzoeksprogramma om zo binnen dit thema bij Koppert Cress af te studeren. In dit bedrijf bekeek hij de mogelijkheden hoe hij er voor kan zorgen dat mensen meer betrokken raken bij voeding en zo bewustere keuzes kan maken. Dit resulteerde uiteindelijk in CressToday. Na zijn afstudeerstage bij Koppert Cress bood directeur Rob Baan hem de mogelijkheid om het concept verder uit te werken. Nu staat hij aan de start van zijn eigen bedrijfje 'Grown', waarmee hij op verschillende manieren het thuis kweken leuk en makkelijk wilt maken. Met het eerste product, CressToday, richt hij zich op cressen. "De zaden komen van Koppert Cress. Wij zorgen ervoor dat deze zaden, die uitgroeien tot gezonde en smaakvolle cressen, bij jou thuis komen. Sommige cressen zijn al na zeven dagen klaar, waardoor je het plezier van het oogsten veel vaker kan ervaren dan bij gewone kruiden'' Hierin kan de gebruiker onder andere variëren van cressen met knoflook-, rucola-, mosterd-, koriander-, tot komkommersmaak. Je kunt de cressen gebruiken als garnering van een maaltijd, op een belegd broodje, door de salade, in de soep of in je flesje water voor onderweg.

CressToday brengt deze gezonde en smaakvolle cressen, vers bij de consument thuis. De kweekinstallatie maakt gebruik van speciale en zuinige LED-verlichting en een slim watergeefsysteem. Met het strakke en open ontwerp is het plaatje compleet. Alles is geregeld: de handige cress-pads en de ideale groeiomstandigheden maken het makkelijk en leuk.

Toon is klaar om de volgende stap te zetten en te starten met de productie van een groter aantal CressTodays, zodat ook jij straks deze kweekervaring zelf kunt beleven. De fabrikant werkt met een minimale afname wat vraagt om een investering. Door middel van een online crowdfund campagne wil Toon het grote publiek bereiken en kijken wat daadwerkelijk de potentie van CressToday is voordat hij alle producten laat maken. Het bedrag dat hij via deze campagne weet op te halen, zal gebruikt worden voor materialen, mallen en de productie van de kweekkasjes. Zo kan hij beginnen met de start van een echt bedrijfje en kun jij straks genieten van je zelf gekweekte cress.

Via de campagne link kun je het project bekijken en CressToday met korting bestellen.

Meer informatie:
CressToday
Toon Roozen
E: toonroozen@hotmail.com
T: +31 (0) 6 25 09 09 87
www.crowdaboutnow.nl/CressToday